poniedziałek, 12 stycznia 2015

2. Angels to fly

Oceniający: Abi
Tytuł: "Angels to fly"
Autor: Neither I

1.Pierwsze wrażenie.
Jak w poprzednim przypadku, trafiłam na bloga z szablonem, który również przypadł mi do gustu. Jest stworzony z delikatnych kolorów, a całość jest utrzymana w jednej tonacji. Ogólnie nic mnie w oczy nie kole, ale wszystko jest jasne i wyraźne. Po lewej stronie mamy tłumacza, który co prawda dobrze nie tłumaczy, ale jeśli ktoś chce może sobie go dodać, później liczbę wyświetleń i standardowe, lecz łatwe w obsłudze archiwum. W prawej kolumnie, zaś strony i informacje z przydatnym ostrzeżeniem, dotyczącym czego nie wolno robić na blogu i co możemy na nim zastać. Muzyka lecąca w tle, melodyjnie pasuje do treści, także nie denerwuje podczas czytania. Wszystkiego jest nie za dużo, ale i nie za mało.
Punkty: 10/10

2.Treść
-przedstawienie postaci
Bohaterów opisałaś krótkimi zdaniami. Czytając pierwszy rozdział trochę więcej możemy dowiedzieć się o osobowości Amy, tak więc mam nadzieje, że dokładniej przedstawisz nam resztę w trakcie rozwijania się akcji. Chociaż w pewien sposób ten krótki, a zarazem tajemniczy sposób opisu, zachęca do dalszego czytania Twojego opowiadania.
Trochę nie podoba mi się opis głównej postaci, czyli Amy.
"(...) Już się poddała."
To odosobnione zdanie jakoś zupełnie nie pasuje do całości. Jednak w tym podpunkcie nie chodzi o ocenianie stylu, także wrócę do tego później.
Punkty: 8,5/10

-opisy
Twoje rozdziały są długie, lecz opisów miejsc, sytuacji wiele na swojej drodze czytania nie spotkałam. Nie dodajesz zdjęć (co nie usprawiedliwia dodawaczy zdjęć do nie opisywania), więc tym bardziej w tekście powinno pojawić się wiele dokładnych zobrazowań. Najwięcej jest wewnętrznych przemyśleń bohatera, co jest jak najbardziej dobre, gdyż piszesz narracją pierwszoosobową. Jednak jest to dopiero początek Twojego opowiadania, także wszystkie zdarzenia do opisania jeszcze przed Tobą. Ale nie zapomnij o nich!
Punkty: 8/10

-fabuła
Co wielce mówić, fabułę dopiero poznajemy, a właściwie poznamy, gdyż w dwóch rozdziałach nie da się napisać całej książki. Opowiadanie o dziewczynie z problemami - standard. Poznaje chłopaka w szkole - standard x 2. Oferuje jej coś złego - standard x 3. Uprowadza ją - standard x 4. Stać! Nie uprowadził jej... I w tym miejscu Twoja historia jak najbardziej mnie zainteresowała. Choć z pozoru wydawało mi się, że czytam ten sam scenariusz co wszędzie, to jednak Twoje opowiadanie zaczyna odbiegać od znanego mi już skądś repertuarów.
Punkty: 8/10

3.Poprawność.
-ortografia
Znalazłam tylko parę błędów ortograficznych, np.:
"Nie, to nie są kujoni, tylko geniusze." - kujony, nie kujoni.
"(...)robiących dziubki do fotek(...)" - dzióbki.
Punkty: 9/10

-zasób słownictwa i styl
Piszesz ciekawie, tekst nie męczy, nie spieszysz się i wszystko idzie w dobrym tempie, czasem wkradają się powtórzenia, np.:
"Uniosłam pytająco brwi, chcąc wiedzieć, czemu to robi i chcąc, by jak najszybciej zostawił mnie w moich przemyśleniach."
Przy tym zacytowanym zdaniu również doczepie się stylu, gdyż czy nie lepiej to zdanie, by brzmiało:
"Uniosłam pytająco brwi, pragnąc wiedzieć, dlaczego na to sobie pozwala. Chciałam, by jak najprędzej zostawił mnie sam na sam z własnymi przemyśleniami."
Punkty: 9/10

-interpunkcja
Przeoczyłam tylko parę miejsc, gdzie powinien pojawić się przecinek, a jednak się tam nie znalazł, np.:
"(...)zdarzyło mi się zawiesić na którymś wzrok gdy tak strasznie nudziło mi się na lekcji(...)"
Wstawiłam czerwony przecinek, tam gdzie powinien stać.
Punkty: 10/10

4.Dodatki
Jak już wcześniej zauważyłam, w tle lecą fajne utwory, które świetnie pasują do tematu bloga. Nie przepadam słuchać muzyki, kiedy czytam, jednak ta którą wybrałaś zupełnie mnie nie denerwuje. W tym przypadku moim pierwszym impulsem jaki czuje, gdy zaczynam czytać nie jest wyłączenie dźwięku, a wręcz przeciwnie. W Twoim opowiadaniu obrazków pośród tekstu nie znajdziemy, ale to o niczym złym nie świadczy, gdy zaczniesz częściej opisywać sytuacje i rzeczy. Zdjęcia dodałaś jedynie w poście o bohaterach, by nam czytaczom pokazać kogo wyobrażasz sobie, gdy piszesz rozdziały.
Punkty: 5/5

Podsumowanie: Otrzymujesz 67,5 punktów, co równoznaczne jest z oceną celującą. Uważam, że Twój blog jest zadbany, Twój styl pisania jest ciekawy i wierze, że fabuła wkrótce się rozkręci i ponownie zbijesz mnie z tropu w dążeniu do przewidzenia akcji Twojej historii. Zaś krótko mówiąc o jakiś poprawka to:
-(sweet)dziÓbki - zapamiętać.
-opisujemy więcej
-czytamy parokrotnie zdanie, które już napisaliśmy, czasem warto rozdzielić coś na dwa zdania

1 komentarz:

  1. Jeju dziękuję bardzo! Nie spodziewałam się takiej wysokiej oceny, jestem strasznie szczęśliwa xx

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała Sasame Ka dla Zaczarowane Szablony