piątek, 22 maja 2015

7. Od przyjaźni do miłości

Oceniający: Abi
Tytuł: "Od przyjaźni do miłości"
Autor: Hope
1.Pierwsze wrażenie.
Szablon na Twoim blogu jest cudowny, od razu przykuwa oko, piękny beżowy kolor i ślicznie dopasowane zdjęcia w nagłówku. Na pierwszy rzut oka jestem zafascynowana Twoim blogiem i od razu chcę mi się go zacząć czytać. Czcionka tekstu zwykła, ale dzięki temu dobrze się ją czyta, a nie jak u niektórych po pierwszym rozdziale oczy odmawiają współpracy.
 Zobaczymy jak będzie dalej!
Punkty: 10/10

2.Treść.

Przedstawienie postaci.
Bohaterów opisałam w zakładce, są oni bardzo dobrze zobrazowani. Nie krótko, ale i nie długo i przynudzające, to dobrze, ponieważ również wstawiłaś zdjęcia, które ukazują nam jak mniej więcej wyglądają postacie w historii. Jedyna uwaga, popraw trochę czcionkę, ponieważ wydaje mi się, że dodałaś białe tło do białego tekstu przy dwóch opisach. W zakładce rozdziały przydarzyła Ci się ta sama rzecz. Rozumiem, że to błąd przypadkowy?
Punkty: 9/10

Opisy.
W Twoim opowiadaniu przeważają dialogi, które są długie, jednak pomimo tego, że to one dominują, wiemy doskonale co się dzieje w historii. Bardzo mi się to podoba, jednak nie obraziłabym się, gdybyś do rozdziałów wprowadziła więcej opisów.
Punkty: 5/10


Fabuła.
Opowiadanie jest ciekawe, jednak historia jest dość banalna. Pomimo 49 rozdziału, nie bój się wprowadzić czegoś co zmieni akcje, co wprowadzi czytelnika ponownie w niewiadomą, jak choćby w przypadku prologu. Dodaj więcej energii, może nawet poeksperymentuj z czytelnikiem, by na prawdę nie wiedział co zastanie w następnym rozdziale, aby czytał go z drżącymi rękami.  Właśnie w pisaniu najwspanialsze jest to, że Ty decydujesz co ma się wydarzyć i możesz zmienić bieg zdarzeń kiedy tylko chcesz.
Punkty: 7/10

3.Poprawność.

Orografia.
Błędów ortograficznych wiele nie spotkałam podczas czytania Twojego opowiadania.
Jedynie:
"-Dalej ją kocham i właśnie chciałem być z Tobą szczery i Ci to powiedzieć prosto w oczy."
Kiedy piszemy opowiadanie, nawet w dialogu nie używamy dużej litery do słów "cię", "tobie". Piszemy tylko wtedy, kiedy MY osobiście się do kogoś zwracamy.
"-Możesz być pewny, że nie skrzywdzę jej nigdy - Zadeklarowałem przyjacielowi."
Nie zaczynam narracji dużą literą, kiedy po wypowiedzi bohatera nie stawiliśmy kropki.
Punkty: 9/10

Zasób słownictwa.
Jeśli mam być szczera, to na kolana mnie nie powalił. Piszesz dobrze, czyta się to lekko i przyjemnie, umiesz dobierać słowa i opisywać, tak, że wszystko się da zrozumieć. Jednakże, bardzo miło czytało mi się Twoje opowiadanie.
Punkty: 7/10


Interpunkcja.
Nie zapominasz o przecinkach, a o kropkach tym bardziej. Wiesz dobrze, że dialogi rozpoczyna się myślnikiem. Błędów interpunkcyjnych jako takich nie znalazłam.
Punkty: 10/10

Dodatki.
Wstawiasz do tekstu gify, które są świetnym dodatkiem do rozdziałów. Posiadasz również zwiastun, który obejrzałam i na prawdę mi się spodobał. Dodatkowo po raz kolejny pochwale Twój piękny szablon.
Punkty: 5/5

Podsumowanie:
Otrzymujesz 62 punkty, co równa się ocenie bardzo dobrej.
Streszczając:
-pamiętaj w dalszym pisaniu, by w dialogu nie pisać "cię" z dużej liter (oczywiście tyczy się to również innych zwrotów grzecznościowych)
-zajrzyj do zakładki "bohaterowie" i "rozdziały"

1 komentarz:

  1. Dziękuje bardzo za ocenę ; > W sumie to właśnie zastanawiałam się nad takim spontanicznym jakimś dodatkiem w fabule i dzięki Tobie wprowadzę coś ciekawszego : )) I oczywiście zabieram się za dłuższe opis ; D
    A jeśli chodzi o zakładkę "bohaterowie" i "rozdziały" to podkreślenie tekstu jest przypadkowe i nie za bardzo umiem się tego pozbyć, ale spróbuje ^^
    A i miło mi, że spodobał Ci się mój szablon ;)
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje ; *

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała Sasame Ka dla Zaczarowane Szablony